Pro koho je služba mobilního hospice vhodná?
Pacient trpí nevyléčitelnou (onkologickou či jinou) nemocí a dle lékářů byly vyčerpané veškeré možnosti léčby. Pacientovi je doporučena paliativní hospicová péče.
Kdo se o nemocného bude starat?
Rodina a blízcí nemocného mají možnost a chtějí se o něj postarat 24 hodin denně 7 dní v týdnu za dohledu a podpory týmu mobilního hospice.
Jak rodina kontaktuje mobilní hospic?
Telefonicky vždy od pondělí do pátku v čase 7:30-15:00 na čísle 491 610 630. Případně na emailu info@hospic.cz
První kontakt s Mobilním hospicem proběhl, co dělat dál?
Po domluvě s pracovníkem Mobilního hospice vyplní pacient Žádost o přijetí a informovaný souhlas nemocného a doloží poslední zdravotní dokumentaci.
Vyplněný dokument pečující předá osobně, zašle poštou nebo e-mailem na info@hospic.cz. Na základě této žádosti bude posouzeno, zda má pacient na služby mobilního hospic nárok.
Žádost je přijatá. Kdy proběhne první návštěva u pacienta?
Pokud bude žádost přijata, pracovník Mobilního hospice kontaktuje pečující osobu a domluví se na první návštěvě lékaře a zdravotní sestry v domácnosti pacienta. Tato návštěva je hrazena pojišťovnou.
Jak bude návštěva probíhat?
Tým mobilního hospice - lékař a zdravotní sestra - přijedou k vám domů. Na základě vyšetření bude stanoven postup léčby a lékař se společně s pacientem a pečující osobou domluví na formě péče.
Následně přijede sociální pracovnice a s rodinou a pacientem sepíše smlouvu o poskytování služby. Po podpisu smlouvy přebírá Mobilní hospic péči o pacienta. Zdravotní tým spolupracuje s pečujícími podle stanoveného postupu léčby a pravidelně jezdí za pacientem domů dle domluvy a potřeby.